Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Program Edukacja projekt 'Umysły w ruchu'

Logo organizacji tworzącej projekt: Iceland Liechtenstein Norway grants

Projekt  „Umysły w ruchu - islandzka perspektywa na innowacyjną i włączającą praktykę w klasie szkoły średniej" korzysta z dofinansowania o wartości
14 875,00 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest  promowanie bardziej aktywnego, włączającego, refleksyjnego środowiska uczenia się w szkole średniej.

Opis projektu:

Dyrekcja oraz nauczyciele XXX Liceum Ogólnokształcącego wezmą udział w intensywnym szkoleniu w ramach realizowanego projektu Umysły w ruchu - islandzka perspektywa na innowacyjną i włączającą praktykę w klasie szkoły średniej w ramach programu EDUKACJA finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Tytuł  projektu  zawiera w sobie ideę ruchu fizycznego, który jest kluczowym elementem treningu, lecz również psychologiczną i emocjonalną stronę zmiany perspektywy uczniów i nauczycieli na nauczanie i uczenie się, dbanie o własne zdrowie psychiczne i oczywiście własny rozwój i postęp.

Projekt jest skoncentrowany na rozwoju zawodowym kadry XXX Liceum Ogólnokształcącego realizowanym poprzez organizację i udział w pięciodniowym treningu zaprojektowanym i przeprowadzonym przez z trenerów z Islandii. 

Udział nauczycieli naszej szkoły  w intensywnym szkoleniu doskonalącym to odpowiedź na potrzeby szkoły w perspektywie jej rozwoju, poszerzenia oferty edukacyjnej, podwyższenia poziomu nauczania i zarządzania oraz motywacji nauczycieli do podejmowania nowych, ambitnych działań. Jest to ogromny krok w profesjonalnym i osobistym rozwoju kadry w wymiarze europejskim. Ważne jest zdobycie nowego doświadczenia zawodowego dzięki bezpośredniemu dialogowi z renomowanymi trenerami z Islandii.

Cel intensywnego szkolenia: promowanie bardziej aktywnego, włączającego, refleksyjnego środowiska uczenia się w szkole średniej.

Planowane ćwiczenia szczególnie skupiają się na podnoszeniu dobrostanu, pozytywnej komunikacji, zachęcaniu do aktywności fizycznej podczas uczenia się oraz rozpoznawaniu i budowaniu na mocnych stronach ucznia i nauczyciela. Kurs został zaprojektowany przez nauczycieli dla nauczycieli i nie tylko zmieni sposób nauczania, ale też sposób postrzegania nauczania i uczenia się. Ćwiczenia są innowacyjne, efektywne i łatwe do zastosowania, więc jest duże prawdopodobieństwo, że nauczyciele będą z nich korzystać w przyszłości.

Oprócz uczestników szkolenia, grupami docelowymi, które skorzystają z podniesienia kwalifikacji zawodowych i rozwoju kompetencji personalnych i interpersonalnych, będą pozostali członkowie personelu oraz uczniowie XXX LO.

Profile trenerek

Kristín  Einarsdottír jest wykwalifikowanym nauczycielem wychowania fizycznego, specjalistą fitness z Islandii, a także autorką cieszącej się uznaniem metody nauczania Play to Learn More, w której przedmioty szkolne są połączone z grą i ruchem, by zoptymalizować proces uczenia się. Kristín jest także wykwalifikowanym trenerem jogi oraz instruktorem uważności (mindfulness). Pracuje jako konsultant wellbeing w lokalnej szkole w Islandii. 

SarahJane Anthony jest wykwalifikowanym nauczycielem dramy i języka angielskiego, współpracuje z lokalnymi szkołami oferując wsparcie w programach nauczania, zajęcia, dramę oraz warsztaty storytelling dla uczniów. Sarah oferuje różne kursy na temat kreatywnej i włączającej klasy dla lokalnych oraz zagranicznych nauczycieli.  

Smart Teachers Play More  

Mimo, że Sarahi Kristín mają różne specjalizacje akademickie łączą  je wspólne poglądy na nauczanie: nauczyciele i uczniowie muszą więcej się bawić. W 2016 roku odniosły sukces oferując wspólny kurs na uniwersytecie w Rejkiawik i Akureyriw Islandii. W 2017 roku zdecydowały się założyć Smart Teachers Play More, by zaoferować kursy i superwizję dla nauczycieli w Europie, w British Council, Erasmus +, dla grantów EOG, a także prywatnych grup edukacyjnych.

Dwie kobiety stojące na tle gejzeru w Islandii, po lewo Sarah Jane Anthony a po prawo Kristin Einarsdottir

Relacja

W dniach 21.03-25.03.2022r. nauczyciele XXX LO wzięli udział w szkoleniu w ramach realizowanego projektu „Umysły w ruchu - islandzka perspektywa na innowacyjną i włączającą praktykę w klasie szkoły średniej" w ramach programu EDUKACJA finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Szkolenie poprowadziły dwie trenerki Kristín Einarsdottír i Sarah Jane Anthony- założycielki  szkoły Smart Teachers Play More z Reykjaviku, Islandia, specjalizującej się w kursach doskonalących dla nauczycieli w całej Europie. Nauczyciele poznali wiele nowoczesnych technik pracy dydaktycznej, które mogą wykorzystać w pracy z młodzieżą. Techniki te włączają elementy ruchu na zajęciach dydaktycznych co pozwala w bardziej przystępny, ale i efektywny sposób przyswajać wiedzę i zdobywać umiejętności. Nauczyciele dowiedzieli się jak dbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne biorąc udział w sesjach relaksacyjnych, wyciszających oraz w zajęciach z jogi. Szkolenie stało się okazją do międzykulturowej wymiany doświadczeń, poszerzenia perspektywy oraz innego spojrzenia na edukację. Nauczyciele mogli też podszlifować swoje umiejętności językowe ponieważ wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim.

Udział w tym wydarzeniu był dla Rady Pedagogicznej niezwykle cenny, wzbogacił ich umiejętności oraz pozwolił na zintegrowanie pracowników szkoły.

Plan kursu

Dzień 1
  • Wstęp do metody Smart Teachers Play More.
  • Prezentacja projektu i założeń.
  • Rozgrzewka. Gry – łamacz lodów.
  • Ćwiczenia wstępne i ćwiczenia na świeżym powietrzu w szkole średniej – nowa perspektywa.
  • Zostawianie strefy komfortu ucznia i nauczyciela.
  • Nauczyciele obserwują i aktywnie uczestniczą w różnych zabawach ruchowych, które uczą sprawności szkolnych.
  • Technika dramy i storytelling jako narzędzie włączające w klasie.
  • Techniki dramy w budowaniu pewności siebie, umiejętności współpracy i szacunku.
  • Prezentacja systemu szkolnego w Islandii.
Dzień 2
  • Trening siły (coaching).
  • Wstęp do psychologii pozytywnej – zrozum, doceń i rozwiń mocne strony u siebie i innych.
  • Zobacz i zrozum mocne strony u siebie i innych.
  • Naucz się pracować ze swoimi mocnymi stronami.
  • Storytelling w szkole średniej.
  • Wstęp do wstęp do medytacji i mindfulness (uważności) w klasie.
  • Techniki oddychania.
  • Relaksacja.
  • Pozytywność.
  • Wdzięczność.
Dzień 3
  • Play To LearnMore (PTLM) – podstawy.
  • Move to the middle (Idź do środka).
  • Popularne gry, która mogą być stosowane w programie nauczania.
  • Dyskusja: jak nauczyciel może zaadaptować grę do swojego przedmiotu?
  • Naucz się radzić sobie ze słabościami.
Dzień 4
  • Warsztaty ruchowe.
  • Jak przetransformować ćwiczenie z podręcznika w aktywną grę?
  • Mocne strony w praktyce.
  • Zobacz swoje mocne strony w akcji.
  • Mocne strony ucznia i poprawa jakości nauczania online.
  • Przykłady z praktyki szkół średnich w Islandii.
  • Wizja i cele oraz tworzenie map marzeń nastawionych na cele.
Dzień 5 - Uniejów
  • Dzień wellness blisko natury.
  • Sesje poświęcone zdrowiu nauczyciela.
  • Ceremonia zamknięcia kursu!
  • Certyfikaty i ewaluacja.

Na środku zdjęcia, na podłodze, znajduje się okrąg ze sznurka, w środku znajdują się worek z przedmiotami. Za kołem stoi kobieta, która wskazując na nie coś tłumaczy do grupy osób siedzących obok.

Więcej informacji odnośnie Funduszy EOG:

  1. projekt strony www promującej Fundusze EOG wykonany przez uczniów XXX LO
    praca nagrodzona na ogólnopolskim konkursie

  2. EOG: www.eeagrants.org / www.norwaygrants.org
  3. https://www.facebook.com/EEANorwayGrants/