Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Program Edukacja projekt 'Umysły w ruchu'

Logo organizacji tworzącej projekt: Iceland Liechtenstein Norway grants

Projekt  „Umysły w ruchu - islandzka perspektywa na innowacyjną i włączającą praktykę w klasie szkoły średniej" korzysta z dofinansowania o wartości
14 875,00 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest  promowanie bardziej aktywnego, włączającego, refleksyjnego środowiska uczenia się w szkole średniej.

Opis projektu:

Dyrekcja oraz nauczyciele XXX Liceum Ogólnokształcącego wezmą udział w intensywnym szkoleniu w ramach realizowanego projektu Umysły w ruchu - islandzka perspektywa na innowacyjną i włączającą praktykę w klasie szkoły średniej w ramach programu EDUKACJA finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Tytuł  projektu  zawiera w sobie ideę ruchu fizycznego, który jest kluczowym elementem treningu, lecz również psychologiczną i emocjonalną stronę zmiany perspektywy uczniów i nauczycieli na nauczanie i uczenie się, dbanie o własne zdrowie psychiczne i oczywiście własny rozwój i postęp.

Projekt jest skoncentrowany na rozwoju zawodowym kadry XXX Liceum Ogólnokształcącego realizowanym poprzez organizację i udział w pięciodniowym treningu zaprojektowanym i przeprowadzonym przez z trenerów z Islandii. 

Udział nauczycieli naszej szkoły  w intensywnym szkoleniu doskonalącym to odpowiedź na potrzeby szkoły w perspektywie jej rozwoju, poszerzenia oferty edukacyjnej, podwyższenia poziomu nauczania i zarządzania oraz motywacji nauczycieli do podejmowania nowych, ambitnych działań. Jest to ogromny krok w profesjonalnym i osobistym rozwoju kadry w wymiarze europejskim. Ważne jest zdobycie nowego doświadczenia zawodowego dzięki bezpośredniemu dialogowi z renomowanymi trenerami z Islandii.

Cel intensywnego szkolenia: promowanie bardziej aktywnego, włączającego, refleksyjnego środowiska uczenia się w szkole średniej.

Planowane ćwiczenia szczególnie skupiają się na podnoszeniu dobrostanu, pozytywnej komunikacji, zachęcaniu do aktywności fizycznej podczas uczenia się oraz rozpoznawaniu i budowaniu na mocnych stronach ucznia i nauczyciela. Kurs został zaprojektowany przez nauczycieli dla nauczycieli i nie tylko zmieni sposób nauczania, ale też sposób postrzegania nauczania i uczenia się. Ćwiczenia są innowacyjne, efektywne i łatwe do zastosowania, więc jest duże prawdopodobieństwo, że nauczyciele będą z nich korzystać w przyszłości.

Oprócz uczestników szkolenia, grupami docelowymi, które skorzystają z podniesienia kwalifikacji zawodowych i rozwoju kompetencji personalnych i interpersonalnych, będą pozostali członkowie personelu oraz uczniowie XXX LO.

Profile trenerek

Kristín  Einarsdottír jest wykwalifikowanym nauczycielem wychowania fizycznego, specjalistą fitness z Islandii, a także autorką cieszącej się uznaniem metody nauczania Play to Learn More, w której przedmioty szkolne są połączone z grą i ruchem, by zoptymalizować proces uczenia się. Kristín jest także wykwalifikowanym trenerem jogi oraz instruktorem uważności (mindfulness). Pracuje jako konsultant wellbeing w lokalnej szkole w Islandii. 

SarahJane Anthony jest wykwalifikowanym nauczycielem dramy i języka angielskiego, współpracuje z lokalnymi szkołami oferując wsparcie w programach nauczania, zajęcia, dramę oraz warsztaty storytelling dla uczniów. Sarah oferuje różne kursy na temat kreatywnej i włączającej klasy dla lokalnych oraz zagranicznych nauczycieli.  

Smart Teachers Play More  

Mimo, że Sarahi Kristín mają różne specjalizacje akademickie łączą  je wspólne poglądy na nauczanie: nauczyciele i uczniowie muszą więcej się bawić. W 2016 roku odniosły sukces oferując wspólny kurs na uniwersytecie w Rejkiawik i Akureyriw Islandii. W 2017 roku zdecydowały się założyć Smart Teachers Play More, by zaoferować kursy i superwizję dla nauczycieli w Europie, w British Council, Erasmus +, dla grantów EOG, a także prywatnych grup edukacyjnych.

Dwie kobiety stojące na tle gejzeru w Islandii, po lewo Sarah Jane Anthony a po prawo Kristin Einarsdottir

Relacja

W dniach 21.03-25.03.2022r. nauczyciele XXX LO wzięli udział w szkoleniu w ramach realizowanego projektu „Umysły w ruchu - islandzka perspektywa na innowacyjną i włączającą praktykę w klasie szkoły średniej" w ramach programu EDUKACJA finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Szkolenie poprowadziły dwie trenerki Kristín Einarsdottír i Sarah Jane Anthony- założycielki  szkoły Smart Teachers Play More z Reykjaviku, Islandia, specjalizującej się w kursach doskonalących dla nauczycieli w całej Europie. Nauczyciele poznali wiele nowoczesnych technik pracy dydaktycznej, które mogą wykorzystać w pracy z młodzieżą. Techniki te włączają elementy ruchu na zajęciach dydaktycznych co pozwala w bardziej przystępny, ale i efektywny sposób przyswajać wiedzę i zdobywać umiejętności. Nauczyciele dowiedzieli się jak dbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne biorąc udział w sesjach relaksacyjnych, wyciszających oraz w zajęciach z jogi. Szkolenie stało się okazją do międzykulturowej wymiany doświadczeń, poszerzenia perspektywy oraz innego spojrzenia na edukację. Nauczyciele mogli też podszlifować swoje umiejętności językowe ponieważ wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim.

Udział w tym wydarzeniu był dla Rady Pedagogicznej niezwykle cenny, wzbogacił ich umiejętności oraz pozwolił na zintegrowanie pracowników szkoły.

Plan kursu

Dzień 1
  • Wstęp do metody Smart Teachers Play More.
  • Prezentacja projektu i założeń.
  • Rozgrzewka. Gry – łamacz lodów.
  • Ćwiczenia wstępne i ćwiczenia na świeżym powietrzu w szkole średniej – nowa perspektywa.
  • Zostawianie strefy komfortu ucznia i nauczyciela.
  • Nauczyciele obserwują i aktywnie uczestniczą w różnych zabawach ruchowych, które uczą sprawności szkolnych.
  • Technika dramy i storytelling jako narzędzie włączające w klasie.
  • Techniki dramy w budowaniu pewności siebie, umiejętności współpracy i szacunku.
  • Prezentacja systemu szkolnego w Islandii.
Dzień 2
  • Trening siły (coaching).
  • Wstęp do psychologii pozytywnej – zrozum, doceń i rozwiń mocne strony u siebie i innych.
  • Zobacz i zrozum mocne strony u siebie i innych.
  • Naucz się pracować ze swoimi mocnymi stronami.
  • Storytelling w szkole średniej.
  • Wstęp do wstęp do medytacji i mindfulness (uważności) w klasie.
  • Techniki oddychania.
  • Relaksacja.
  • Pozytywność.
  • Wdzięczność.
Dzień 3
  • Play To LearnMore (PTLM) – podstawy.
  • Move to the middle (Idź do środka).
  • Popularne gry, która mogą być stosowane w programie nauczania.
  • Dyskusja: jak nauczyciel może zaadaptować grę do swojego przedmiotu?
  • Naucz się radzić sobie ze słabościami.
Dzień 4
  • Warsztaty ruchowe.
  • Jak przetransformować ćwiczenie z podręcznika w aktywną grę?
  • Mocne strony w praktyce.
  • Zobacz swoje mocne strony w akcji.
  • Mocne strony ucznia i poprawa jakości nauczania online.
  • Przykłady z praktyki szkół średnich w Islandii.
  • Wizja i cele oraz tworzenie map marzeń nastawionych na cele.
Dzień 5 - Uniejów
  • Dzień wellness blisko natury.
  • Sesje poświęcone zdrowiu nauczyciela.
  • Ceremonia zamknięcia kursu!
  • Certyfikaty i ewaluacja.

Na środku zdjęcia, na podłodze, znajduje się okrąg ze sznurka, w środku znajdują się worek z przedmiotami. Za kołem stoi kobieta, która wskazując na nie coś tłumaczy do grupy osób siedzących obok.

Więcej informacji odnośnie Funduszy EOG:

  1. projekt strony www promującej Fundusze EOG wykonany przez uczniów XXX LO
    praca nagrodzona na ogólnopolskim konkursie

  2. EOG: www.eeagrants.org / www.norwaygrants.org
  3. https://www.facebook.com/EEANorwayGrants/